Stigning i omsætning og 77,6% fald i pris pr. konvertering
Kunden ønsker ikke at konkurrenter skal kende deres tal, og har valgt at være anonym i casen her. Vi har dog fået lov at præsentere udfordringer samt de resultater, vi har opnået for dem.
Resultater
Øgede konverteringer, ROAS hævet, pris sænket, omsætning hævet
Blot på Facebook delen har vores arbejde ført til at det månedlige antal konverteringer er blevet 48 gange højere end tidligere. Endvidere er ROAS (Return On Advertising Spend) hævet med 422%. Samtidig er det blevet billigere for kunden at annoncere, da prisen pr. konvertering er sænket med 77,6%. Sidst men bestemt ikke mindst er omsætningen øget 33 gange i forhold til tidligere.
Oversigt over forbrug samt de forbedringer, vi har opnået for kunden pr. mdr.
Facebook:
- Investeret 10x mere
- Konverteringer 48x flere
- ROAS Hævet med 422%
- Pris pr. konvertering sænket med 77,6%
- Omsætning hævet med 33x
Google Ads:
- Investeret 4.019 kr. mere
- Konverteringer 1,3x flere
- ROAS hævet med 10,17%
- Pris pr. konvertering sænket med 11.3%
- Omsætning hævet med 1,2x
Udfordringen
Manglende resultater og for høje konverteringspriser
Inden webshoppen blev kunde hos Green.Click har de haft andre bureauer til at håndtere deres markedsføring. De har dog ikke formået at skabe fornuftige resultater på Facebook og det er i stedet endt med, at kunden betalte alt for meget for at få et salg igennem på webshoppen.
I forhold til Google Ads har udfordringen været, at nogle af kundens tidligere bedst sælgende brands ikke længere bliver forhandlet i webshoppen.
Oversigt over forbrug og resultater før webshoppen blev kunde hos Green.Click (gns. pr. md)
Facebook resultater før samarbejdet:
- Investeret 2.500 kr.
- Konverteringer 5
- ROAS 1,59
- Pris pr. konvertering 444,14 kr.
- Omsætning 3.975 kr.
Google Ads resultater før samarbejdet:
- Spend 32.070 kr.
- Konverteringer 130
- ROAS 5,90
- Pris pr. konvertering 247 kr.
- Omsætning 189.222 kr.
Green.Clicks løsning
Bedre budskaber, professionel opsætning, målsætninger og fokus på konverteringer frem for klik
Ved at lave en helt ny opsætning, nye budskaber i annoncerne samt udarbejdelse af målsætninger, har vi opnået overvældende resultater. Videre har vi vendt fokus fra blot at være på kliks fra Facebook til i stedet at være på egentlige konverteringer, som fører til øget omsætning for kunden.
På Google Ads har vi hævet spend en smule og på Facebook har vi hævet det betydeligt. Det har været en god strategi for kunden, da det har ført til en øget månedlig omsætning fra 189.222 til 233.953 kr. på Google Ads og på Facebook fra 3.975 kr. til 201.000 kr.
Oversigt over forbrug og resultater efter webshoppen er blevet kunde her i huset (gns. pr. md)
Facebook resultater efter samarbejdet startede:
- Investeret 24.176 kr.
- Konverteringer 242
- ROAS 8,29
- Pris pr. konvertering 99,51 kr.
- Omsætning 201.000 kr.
AdWords resultater efter samarbejdet startede:
- Spend 36.089 kr.
- Konverteringer 164
- ROAS 6,50
- Pris pr. konvertering 219 kr.
- Omsætning 233.953 kr.
Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?
Thomas Olsen
CEO & Partner
![]()