HW-homeware får op mod 134% større omsætning

HW-homeware har siden 1982 været en fysisk isenkræmmer beliggende på hovedgaden i Kongens Lyngby. Siden da har de som så mange andre også udvidet til online butik. hw-homeware er kendt for at være konkurrencedygtige i både kvalitet og prisniveau på isenkræmmer-markedet.
HW-homeware case

Udfordring

Hw-homewares udfordring var, at de var i et samarbejde, der stod fuldstændigt i stampe.

Løsning

Proaktiv handleplan med fokus på øget vækst og nytænkning i forhold til kundens allerede eksisterende strategi. Fokus i strategien var primært på Google Ads, Facebook og SEO.

Resultat

134% større omsætning.

HW-homewares udfordring

HW-homewares udfordring var, at de var i et samarbejde, der stod fuldstændigt i stampe. I isenkrambranchen er det vigtigt, at man altid er på dupperne og skiller sig ud både prismæssigt og kvalitetsmæssigt men også brandingmæssigt, da konkurrencen er så massiv.

På baggrund af hw-homewares tidligere oplevelse med en samarbejdspartner, var det vigtigt, at vi fremlagde en proaktiv handleplan, der viste klare resultater fra dag 1. Således kunne kunden med ro i sindet indlede yderligere samarbejde med tillid til, at de ville se endnu mere vækst.

Fra stillestående til betydelig vækst!

Da vi indledte samarbejde med HW-homeware, havde de hidtil siddet fast i et samarbejde, der ingen resultater gav. De havde fået beskeden om, at der ikke var mere at gøre markedsføringsmæssigt. Vi overtog hermed samarbejdet fra en konkollega i branchen, og det har vist sig at være den rigtige beslutning for HW-homeware.

Vi målsatte os med en stigning på 20% i omsætning de første tre måneder, men som tallene viser, kunne vores strategi føre til langt mere. Efter de første 5 dage i april 2020, hentede vi en omsætning, der svarer til omsætningen fra halvdelen af april 2019, hvor vi endnu ikke havde indledt samarbejde.

 

Februar

  • Mål: 20% vækst i omsætning.
  • Opnået: +37,58% i omsætning
  • Vækst i antal køb: 48,65%

Marts

  • Mål 20% vækst. i omsætning.
  • Opnået: +52,44% i omsætning
  • Vækst i antal køb: 63,75%

April

  • Mål: 20%
  • Opnået: +134,63% i omsætning
  • Vækst i antal køb: 194,20%

Green.Clicks løsning

Først og fremmest var der et tidligere tillidsbrud hos kunden, vi hos Green.Click gerne ville rette op på og modbevise. Vi har altid fokus på at få et velfungerende samarbejde med vores kunder, og vi står altid parat til at agere sparringspartner, når vores kunder måtte have behov for det.

Ligeledes anlagde vi en løsning med fokus på øget vækst og nytænkning i forhold til kundens allerede eksisterende strategi. Vi lavede beregninger på baggrund af kundens avancer og sammenlignede dem med kundens udgifter til os, Google, Facebook og lign. Sådan kunne vi finde frem til deres break-even ROAS og her ud fra sætte en målsætning sammen med kunden.

Vores fokus i strategien var primært på Google Ads, Facebook og SEO, hvilket viste sig at være det rigtige for netop hw-homeware, da der efter kun få måneder kunne ses utrolige resultater.

Vi har i Green.Click oplevet en pålidelig samarbejdspartner, der altid står til rådighed, når vi har brug for sparring. Ligeledes har vi set fantastiske resultater i vores vækst, hvilket vi før havde fået at vide, ikke var muligt.

Ejer af HW-homeware

Samarbejdet

Vi overtog arbejdet fra en konkollega i branchen, der groft sagt havde givet op på projektet med hw-homeware. De mente ikke, at der kunne vækstes mere for butikken. Dén købte hw-homeware ikke, hvilket sidenhen har vist sig at være en korrekt vurdering.

Green.Click anlagde med en grundig gennemgang og analyse af butikkens markedsføringen og kom med et nyt take på, hvordan muligheden for øget vækst så ud for hw-homeware.

Vi havde en klar plan og fastlagte vækstmål, hvilket er nøglen til øget fremgang. I dette tilfælde lagde vi en plan for hw-homeware, der viste, hvordan de måned for måned kunne vækste, hvilket overbeviste dem om at indlede et samarbejde. Det har dog også vist sig at være et klogt valg, da planen bar frugt allerede fra første dag.

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Skriv dig op her. Så tager vi en snak om dine behov og hvilke løsninger, der vil kunne have en mærkbar virkning på din virksomheds online markedsføring.

Bliv kontaktet

Flere cases