Ny kommunikativ retning til Danmarks største online skole

Skolen Fri er Danmarks største online skole. En skole, hvor trivsel, læring og struktur er i højsædet. Med små klasser, høj faglighed og fleksibel opstart hver uge tilbyder Skolen Fri et alternativ til den traditionelle folkeskole. Men hvordan kommunikerer man bedst muligt denne unikke position til forældre i en ofte presset situation?

SkolenFri case

Fra vækst og ambition til skarpere kommunikation

Skolen Fri var i vækst og stod med et ønske om, at styrke deres samlede kommunikation og branding. Målet var ikke kun at få flere elever, men også at sikre en tydelig profil udadtil og en rød tråd i deres visuelle og strategiske udtryk. 

Derfor udviklede vi – i tæt samarbejde med Skolen Fri – en ny kommunikativ profil med et klart budskab: “Danmarks største online skole med små klasser.”

Denne sætning er ikke kun en ny tagline. Den fungerer også som et løfte, løsningsforslag og differentiering i ét. Det blev resultatet af en branding-workshop og en ny kommunikativ retning, som nu er rullet ud på skolens website og på tværs af platforme. 

Både serviceniveau og kvalitet har været gennemgående i hele processen – eller som Klaus Frederiksen, der er Skoleleder hos Skolen Fri selv formulerer det: “Totalt god service og god kvalitet.” 

Struktur | Trivsel | Læring
– et stærkt kommunikativt DNA

Vi identificerede og formulerede Skolen Fris DNA i tre enkle og stærke værdier:

  • Struktur: Et trygt fundament, der skaber ro og overskud
  • Læring: Høj faglighed og skræddersyet undervisning
  • Trivsel: En skoleform, hvor børn oplever overskud – både fagligt og menneskeligt 

Denne treenighed er nu grundstenene i al kommunikation og fungerer som rettesnor for budskaberne på både websitet, annonceringen og i organiske SoMe opslag.

Branding med gennemslagskraft

I arbejdet med Skolen Fri har vi bl.a. styrket kommunikationen via udvikling af elevatortale, visuel forretningsmodel, symbol og farver samt proceslinje. Her ses eksempler på de forskellige indsatser:

Elevatortale implementeret øverst på websitet

Visuel forretningsmodel, der tydeliggør skolens mange tilbud

Symbol, som visualiserer skolens kerneværdi: Plads til alle

Tilpasning af farver for mere ro, empati og balance

Proceslinje der skaber overblik for nye “kunder”

Designtilpasning og kommunikation til websitets forside

Performance og rådgivning på flere fronter

Udover branding og kommunikation hjælper vi også Skolen Fri med:

  • Meta-annoncering og løbende optimering af deres kampagner
  • SEO-arbejde, så flere personer finder frem til skolen organisk
  • LinkedIn-rådgivning, særligt målrettet kommunale samarbejdspartnere
  • Strategisk sparring og rådgivningstimer, hvor vi løbende vurderer og tilpasser indsatsen

Derudover hjælper Green.Click med at holde det store overblik over den data, der kommer ind. Som Klaus selv nævner: “Det med, at vi kan se dataen – hvad det koster at få en kunde i butikken – det er virkelig afgørende for os.” På den måde er det også nemt at tage stilling til, hvor stort budgettet til marketing bør være.

Resultater

Med en skarpere profil og mere målrettet kommunikation står Skolen Fri nu et stærkere sted – både digitalt og strategisk. Sammen har vi fået skabt et tydeligt brandfundament, der gør det nemmere at skalere, positionere og skabe værdi for flere børn og forældre. “Green.Click gør, at vi har det godt – og gør det godt”, fortæller Klaus. “Samarbejdet har været virkelig godt synes jeg – og faktisk lidt mere til”, fortsætter Klaus.

Det handler ikke kun om strategi og design, men også om relation og stærk eksekvering. For Skolen Fri er det vigtigt med en samarbejdspartner, der reagerer hurtigt og fleksibelt. Som Klaus nævner: “Der bliver fulgt godt op på tingene, og der bliver svaret hurtigt.”

Det med, at vi kan se dataen, hvad det koster at få en kunde i butikken, det er virkelig afgørende for os. Samarbejdet har været virkelig godt synes jeg – og faktisk lidt mere til

Skoleleder, Skolen Fri

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Har din virksomhed brug for en fleksibel og skalerbar platform? Skriv til os via formularen, så kontakter vi dig.

Bliv kontaktet

Flere cases