Nå dine mål online med en stærk digital strategi

I Green.Click omdanner vi dyb viden om forretningsudvikling, strategisk markedsføring og AI til værdi for vores kunder. Vi arbejder strategisk, kreativt og datafokuseret, hvilket gør os til en stærk sparringspartner.

Sammen kan vi også udvikle din forretning. Vi hjælper dig med den helt rette digitale strategi, der er afgørende for, at du kan få succes med din digitale markedsføring.

Digital strategi hos GreenClick

Digital strategi som drivkraft for vækst

En effektiv digital strategi er ikke blot en plan for online markedsføring – det er en forretningskritisk disciplin, der sætter retning for, hvordan jeres virksomhed skaber vækst og differentiering.

Hos Green.Click udvikler vi digitale strategier med afsæt i din virksomheds forretningsmål, data og markedspotentiale. Vi arbejder metodisk med at identificere vækstområder, styrke salgs- og marketingindsatsen og sikre, at alle taktiske tiltag understøtter både strategien og ledelsens mål for virksomheden.

Vi inddrager derfor også ledelsen, jeres brand-DNA, kunderejser, tidligere resultater og ambitioner – og ser samtidig på, hvordan ny teknologi, herunder AI, kan integreres som effektive værktøjer i jeres digitale transformation.

Green.Clicks tilgang til strategisk forretningsudvikling

Hos Green.Click har vi en holistisk tilgang til digital strategi. Den består af tre faser: Analyse, udvikling og eksekvering.

De afgørende skridt i en stærk digital strategi

I følgende afsnit får du et dybere indblik i, hvordan vi kommer frem til den helt rette digitale strategi for din forretning. Vi har nogle faste skridt, der sikrer, at vi kommer omkring hele din forretning og tager højde for alle perspektiver, der kan være afgørende for, om din markedsføring bliver en succes eller ej – om dine resultater bliver nogenlunde eller ekstraordinære. 

Fase 1: Analyse

Indsigt i data

Vi får indsigt i dine data – hvad fortæller dine data om din forretning? Det er ofte en anden fortælling end den, du fortæller os. Gennem en grundig Google-søgeordsanalyse samt SEO-analyse får vi styr på dit digitale fundament.

Kommunikationsstrategisk fundament

Vi tager temperaturen på kommunikationen. Forstår man instinktivt forretningen – gør Google og ikke mindst målgruppen? Vi sikrer, at der er styr på kommunikationen, og at det er klart, hvad du står for, da tydelige holdninger skaber stærke brands. 

Forretnings- og salgskoncept

Vi testprøver forretnings- og salgskonceptet. Bliver forretningen foldet ud på de rigtige punkter? Har man tillid til, at virksomheden kan løse de opgaver, man som kunde står med? Hvis ikke, kan vi hjælpe med at udvikle koncepter med fokus på salg online.

Domænestrategi

Vi analyserer dit domæne med afsæt i din forretning. Er der tænkt over URL’er og domænet i forhold til din tilstedeværelse på forskellige markeder? Det er nemlig alt andet end ligegyldigt for, om du bliver fundet online.

Vores anbefalinger

Alt ovenstående resulterer i vores klare anbefalinger til dig, for at du får det bedst mulige fundament for at opnå resultater online både organisk og med performance marketing.  

 

Fase 2: Udvikling

Med analysen på plads, tager vi nu hul på planlægningsfasen af din digitale strategi. 

Vi lægger en solid plan for, hvor og hvordan vi opnår dine mål, og vi udvikler konkrete budskaber og kampagner herudfra.   

Vi udfører:

  • Strategiplan – Hvilke kanaler skal du være på, og hvordan skal budgettet fordeles
  • Contentplan – Mapping og planlægning af budskaber ud fra dit kommunikative DNA
  • Årsplan – Planlægning af aktiviteter og kampagner hen over året
  • Tracking og sporing –  Opsætning af korrekt tracking og sporing for bedre data
  • Udvikling af indhold – Kreative kampagner, stærke budskaber og iøjnefaldende grafik 

 

Websitet – optimer eller lav nyt?

Dit website er hele fundamentet for din markedsføring. Derfor er det vigtigt, at det er gearet til at konvertere besøgende til kunder. 

Med al den ovenstående indsigt fra analysen har du nu det optimale fundament for enten at optimere dit eksisterende website, eller få udviklet et nyt, der skaber resultater. 

Vi er behjælpelige med begge dele, og vælger du udvikling af et nyt website går vi metodisk til værks og udfører bl.a.:

  • Migreringsplan – Migrering af al essentiel data og sporing samt rangering
  • Det rette system – Valg af CMS med henblik til formålet
  • Designoplæg – Mockup af design og funktioner ud fra analysen og branding workshop
  • Landing pages – Udvikling af landing pages med formålet at skabe konverteringer
  • CTA’er – Tilpasning af knapper, der leder besøgende til de handlinger, vi ønsker
  • Driftsplan – Køreklar plan for drift og hosting af website samt videreudvikling
Eksekvering

Fase 3: Eksekvering

Vi tager nu hul på eksekveringsfasen af din digitale strategi. Dine specialister er i aktion på platformene og får dine kampagner og budskaber ud og flyve. Med strategisk tilstedeværelse på tværs af nogle af verdens stærkeste kanaler styrker vi således din forretning. 

Vi udfører:

  • SEO – Kontinuerlig SEO er fundamental for din forretning på Google
  • SEM – Med Google Ads får du en stærk tilstedeværelse på Googles kanaler
  • Paid Social – Målrettet betalt annoncering på udvalgte sociale medier
  • Organisk content – Eksekvering af organisk content på tværs af platforme
  • Rapportering – Indsigt i ny data og rapportering af dine resultater
  • Optimering –  Justering og optimering af dine kampagner baseret på data
  • Sprints – Vi zoomer ind på din forretning og udforsker nye metoder til at udvikle den

Har du brug for hjælp til strategi og nye perspektiver?

Thomas rådgiver ledere og bestyrelser i strategisk forretningsudvikling, hvor han bidrager til at tydeliggøre og konkretisere retningen for fremtiden. På den måde hjælper han ambitionen ud af bestyrelseslokalet, ind i strategien og ud på de relevante kanaler.

Med sine visioner og gennemtænkte strategier har han transformeret utallige virksomheder på tværs af brancher. Han er ambitiøs på virksomhedernes vejne og bringer nye idéer og perspektiver til bordet.

Thomas er CEO & Partner hos Green.Click. Han har mange års erfaring i bureaubranchen og ikke mindst i at omsætte kreativitet til kommercielle løsninger.

Thomas Olsen

CEO & Partner