Flere eksponeringer og konverteringer til Aarsleff – til den halve pris

Hvem er Aarsleff Rørteknik ?

Aarsleff Rørteknik har siden 1978 udviklet og produceret såkaldte No-Dig-løsninger til rørlægning og kan i dag kalde sig europæisk markedsleder. Aarsleff Rørteknik er en del af den danske entreprenørkoncern Per Aarsleff A/S, der med sine 8.600 medarbejdere har en omsætning på over 18 milliarder.

Udfordring

Aarsleff Rørteknik oplevede udfordringer med omstillingen fra traditionel markedsføring til digital markedsføring. De ønskede i højere grad at være synlige online og ville gerne have en stabil samarbejdspartner, de kunne sparre med løbende.

Løsning

Green.Click fokuserede på at styrke den online tilstedeværelse gennem Google Ads og SEO-optimering. Dertil var fokus på løbende dialog for at sikre et trygt samarbejde og kontinuerlig vækst.

Resultat

Vi har opnået en stigning i eksponeringer på 103% fra 2019-2022. Derudover har vi fået en stigning på 6% i antal klik, samtidigt med at prisen pr. konvertering er 61% lavere. Alt har vi opnået, på trods af at vi har sænket forbruget på Google Ads med hele 35%.

Fra traditionel til digital markedsføring

Aarsleff Rørteknik har alle dage været dygtige til deres fag, hvilket også afspejles i deres resultater, men de manglede en sparringspartner, der kunne hjælpe med at få dem ud over rampen i den digitale arena.

Den helt store udfordring for Aarsleff Rørteknik var at overgå fra traditionel markedsføring i aviser og tv-reklamer til at være frontgængere på den digitale front. Dette krævede en indsats fra begge parter, hvor åben kommunikation og dialog mellem Green.Click og Aarsleff har været et af hovedelementerne.

Et samarbejde med dialogen i fokus

For at sikre dialogen og fastholde den gode udvikling har vi derfor løbende afholdt møder både internt og med Aarsleff Rørteknik, og det har betydet meget for Aarsleff. Mads Nørgaard, der er Marketing Coordinator i Aarsleff fortæller, at han føler, han kan spørge om alt, og de svar og forslag, Green.Click kommer med, er til at forstå, hvilket er afgørende i en travl hverdag.

Mads Nørgaard har tidligere erfaring med SEO, men hans kompetencer inden for online markedsføring er rustet lidt med tiden, mener han selv. Derfor er han glad for at have en fast sparringspartner ved Green.Click.

“Markedsføring er kun en brøkdel af det, jeg sidder med, så det er rart, at jeg kan trække på en, der er tilgængelig og ligetil. Vi kan sammen sætte mål og løbende rette til, hvilket har været virkelig vigtigt for os, og noget vi tidligere har manglet i Aarsleff,” siger Mads Nørgaard.

Når Google og SEO komplimenterer hinanden

Vi har foretaget en grundig markedsanalyse for at sikre, at vi ikke bare følger med, men beholder den plads forrest i rækken, som vi har skabt. Derudover har vi arbejdet med kernesøgeord og indhold til hjemmesiden for at SEO-optimere hjemmesiden. 

Dertil har vi udarbejdet en strategi for Google Ads, der er strømlinet med Aarsleffs ambitioner om en markant online tilstedeværelse. Her har søgeordene igen været i fokus, hvor der er udarbejdet en strategisk arbejdsplan for udvikling af primære, sekundære og tertiære søgeordsplanlægning.

Strategien bygger på en rokering i mål efter søgeordsfunktionalitet og værdi og løbende justering, som SEO har vist resultater. På den måde har strategien for SEO og Google Ads altså komplimenteret hinanden og været en stor del af den store stigning i trafik.

Et imponerende resultat til den halve pris

Kombinationen af målrettet strategisk planlægning af SEO og Google Ads har sikret en stigning i antal eksponeringer på hele 103 procent. Men det, der virkelig er mærkbart her, er et fald på 61 procent af konverteringsprisen. Dette er sket ved at opgradere indholdet på landingssiderne, hvilket har resulteret i, at Aarsleff Rørteknik nu betaler mindre end halvdelen per konvertering, i forhold til hvad de gjorde før samarbejdet med Green.Click. 

Igennem vores samarbejde har Aarsleff Rørteknik desuden skiftet hjemmeside et par gange. Hvis ikke der forinden bliver lagt en god migreringsstrategi, vil skiftet gå ud over de resultater, man efterfølgende vil opnå på Google. Så at vi opnår så fine resultater, er et tegn på, at vores strategier har fungeret. Den øgede mængde trafik, sammenholdt med en forbedret brugeroplevelse på hjemmesiden, har resulteret i en stigning på 68 procent i konverteringer, til trods for at Aarsleff Rørteknik nu betaler 61 procent mindre pr. konvertering.

Vi får helt konkrete henvendelser via hjemmesiden og søgninger, som klart har været den største ‘game changer’ for os. Vi kan se, at vi påvirker konkurrenterne, der er begyndt at få øjnene op for vores måde at markedsføre os på.

Marketing Coordinator i Aarsleff

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Ønsker du også at stå stærkere digitalt?

Er du blevet nysgerrig på, om SEO og Google Ads også er vejen frem for dig? Så er du meget velkommen til at kontakte os.

Så tager vi en snak om dine behov og hvilke potentielle værktøjer og løsninger, der vil kunne have en mærkbar virkning på din virksomheds online markedsføring.

Thomas Olsen

CEO & Partner

Flere cases