Facebook Pixel via Google Tag Manager
Facebook Pixel er Facebooks svar på Google Analytics og kan spore besøgende på dit website. Hvis du i forvejen ikke har en Facebook Pixel, viser vi dig også, hvordan du opretter din egen Facebook Pixel.
Oprettelse af Facebook Pixel
Hvis du i forvejen har en Facebook Pixel kan du godt springe det første afsnit over og gå direkte til “Opsætning af Facebook Pixel i Google Tag Manager“.
- Log ind på Facebooks Business Manager
- Klik på menuen (de 3 streger oppe i venstre hjørne) og vælg Virksomhedsindstillinger
- Klik på Datakilder i menuen til venstre og klik derefter på Pixels
- Klik på Tilføj knappen i toppen.
- Indtast navn på facebook pixel. (Ditfirmanavn.dk Pixel)
- Indtast webadressen for din virksomhed
- Klik på Opret
- Klik på Installer koden manuelt.
- Kopier Facebook Pixel i punkt. 2 (Kopiér og indsæt pixelkoden)
Opsætning af Facebook Pixel i Google Tag Manager
- Log ind på din Google Tag Manager konto
- Klik på Tags i menuen til venstre.
- Klik på NY/NEW under fanen Tags for at oprette et nyt Tag.
- Klik på første boks under Tagkonfiguration
- Du får nu en masse valgmuligheder for valg af Tagtype her skal du vælge Tilpasset HTML/Custom HTML
- Indsæt Facebook Pixel sporingskoden som du kopierede fra tidligere.
- Klik på boksen nedenfor Triggers og vælg derefter All Pages
- Tryk på GEM
- Du lander nu på forsiden for Tags igen. For at publicere/offentliggøre din Facebook Pixel skal du trykke på Indsend/Publish
- Du har nu indsat din Facebook Pixel til at spore dine besøgende.
Gå til Marketing LeksikonEr du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.
Udfyld formularen og bliv kontaktet.
Bliv kontaktet