Hvad er SEM?

SEM er en forkortelse for Search Engine Marketing, og er det vi på dansk kalder online markedsføring. I praksis bliver dette udført på søgemaskiner og via Google Ads, SEO med mere. SEM giver dig muligheden for at nå ud til forbrugerne “just in time”, når de søger på dine produkter og ydelser.

Online Marketing Leksikon

Hvad dækker SEM over? 

Search Engine Marketing er den helt brede definition af markedsføring på blandt andet søgemaskinen Google. I Danmark er Google den virksomhed med klart størst markedsandel og flest mulige markedsfordele. Derfor arbejder nærmest alle bureauer hovedsageligt med Google Ads og SEO, der tager hensyn til Googles guidelines.

Man kan derfor dele SEM via Google op i to sektioner. Der er både de betalte annoncer, og så er der alle de organiske søgeresultater. Med Google Ads koncentrerer du dig kun om de betalte annoncer. Her har du mulighed for at kunne se resultaterne på dine kampagner forholdsvist kortsigtet. 

Organiske søgeresultater viser resultater med et længerevarende tidsperspektiv. Derfor kræver gode organiske søgeresultater i næsten alle tilfælde en langsigtet strategi og handlingsplan. Arbejdet med organiske søgeresultater kaldes SEO, hvilket står for Search Engine Optimisation.  

 

Hvordan opnår jeg gode resultater med SEM?

En længerevarende og effektiv strategi med SEM kræver en dybdegående form for specialistviden, og derudover en hel del tekstproduktion. Markedet og søgemaskinerne udvikler sig hele tiden, så du kan derfor godt risikere at blive overvældet af både de mange muligheder og de forskellige krav til websites. Et bureau som Green.Click holder sig altid løbende opdateret på de nyeste krav og “best practice” som beskrevet af Google selv. Vi er derfor en værdifuld sparringspartner, som altid søger at tage dine ønsker seriøst, og vi yder løbende support til både dig og den SEM strategi, som vi udarbejder både til dig og sammen med dig. 

Som bureau sætter vi os ind i dine produkter, og derfra udarbejder vi både Google Ads kampagner, SEO strategier og indholdsrige tekster til dine hjemmesider samt Facebook Ads kampagner. Det er langt fra simpelt at opnå gode resultater med SEM, men med en helhjertet og metodisk tilgang til SEM har vi gang på gang bevist, at det kan lade sig gøre. 

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon