Indlæg skrevet af:
Green.Click
Her får du gode råd til, hvordan din virksomhed får større digital synlighed, og hvornår det er relevant at brande selve firmanavnet på Google AdWords.
Hvornår og hvordan dit firmanavn bør brandes online, er svært at generalisere, da det ofte afhænger af den enkelte virksomhed og formålet med annonceringen. Når dette er sagt, så er der nogle overordnede guidelines, som du kan vælge at følge, hvis du ønsker mere synlighed omkring dit brand online. Herunder fortæller vi om, hvornår det er mest relevant at lave annonceringer på dit virksomhedsnavn samt, hvordan du bør markedsføre brandet.
Hvor generisk er dit firmanavn?
Hvor meget fortæller navnet på din virksomhed noget om, hvilke produkter du sælger eller hvilke services, kunderne kan forvente? Og ved kunderne ud fra firmanavnet, hvilken geografisk placering virksomheden har? Dette er relevante spørgsmål, når du skal overveje online markedsføring af din virksomheds navn på AdWords. Som hovedregel vil belægget for at brande firmanavnet være endnu større, jo mere generisk eller generelt navnet er. Det betyder, at hvis din virksomhed hedder “rengøring-københavn.dk”, så SKAL du annoncere på navnet, da andre virksomheder også vil være synlige på navnet, da det udgør den service de tilbyder.
Modsat hvis din virksomhed har et unikt firmanavn, så er det ikke nødvendigvis pengene værd at lave en annonce på firmanavnet på AdWords. Opsæt evt. en annonce på dit firmanavn som test og brug Analytics til at se effekten af din annoncering. På den måde får du hurtigt svar på, om annonceringen med din virksomheds navn har været pengene værd.
Hvilken placering har virksomhedens brand på organisk søgning?
Organiske søgeresultater er de resultater, der der vises på søgeoversigten, som ikke er betalte. Hvis du søger på din virksomheds brand på Google, og dit firmanavn ikke er det første som kommer frem, så skal du alvorligt overveje AdWords annoncering. Får du ikke ændret din placering eller lavet en annoncering, vil du opleve, at konkurrerende virksomheder overtager trafikken og opmærksomheden fra potentielle kunder på dit navn. Selvom virksomheder oftest ligger nr. 1 på sit eget firmanavn, er det ikke altid tilfældet. Så lav gerne søgningen på “ditfirmanavn” på Google og undersøg om det er dig der har den øverste plads.
Når du søger på dit virksomhedsnavn, er det også væsentligt at bemærke, hvorvidt der kommer andre AdWords annoncer frem på søgningen. Hvis du oplever annoncer fra andre virksomheder, institutioner eller andet, så skal du også være til stede. Brugere, der søger på dit firmanavn, er netop essentielle at få guidet hen til dit website, da de ofte vil være ret købeparate idet de har taget stilling til at det er dit website, de ønsker at finde.
Test effekten af din AdWords annonce
Det vigtigste for din AdWords annoncering er, hvilken effekt den har for virksomheden både i forhold til økonomi, konkurrence og målsætning. Udfør gerne en opfølgende test, hvor du slukker for AdWords annoncen og ser på, hvilken effekt annonceringen har haft for de organiske brandsøgninger på din virksomhed samt den direkte trafik på dit firmanavn. Uden disse test vil det ikke være muligt at få svar på, om du bør køre branding på dit eget firmanavn på Google AdWords.
Få hjælp til dine annoncer
Hvis du ønsker at få tjekket op på, om dit firmanavn er det første, kunderne ser på deres søgning, så lad Green.Click hjælpe dig. Vi udfører også gratis sundhedstjek af dine kampagner, og giver dig tips til, hvordan du kan skabe endnu mere synlighed for din virksomhed på nettet. Kontakt os på telefon 70 230 540 og hør mere om, hvordan branding af dit firmanavn kan gavne din virksomhed.
Vi har allerede samlet og delt en masse viden: