Skobutikken Ølholm slår omsætningsrekord for andet år i træk
Den fynske skobutik Ølholm Safety tilbyder et bredt udvalg af sikkerhedssko, fritidssko og arbejdsbeklædning til private og erhvervskunder i hele landet. I 2021 kom de til Green.Click med
ønsket om at booste omsætningen på deres webshop olholm.dk.
Ølholm slog omsætningsrekord i både 2023 og 2024.
Ølholm fik 30,09% flere køb gennem Google i 2024 sammenlignet med året før. Omsætningen steg her med 36,68%.
Ølholm fik 109,62% flere køb gennem Meta i 2024 sammenlignet med året før. Omsætningen steg her med 107,20%.
Før blev vi overhalet indenom – nu er der styr på det.
Udfordringen
Ølholms omsætning stod i stampe på webshoppen. Konkurrenterne fik bedre og bedre fat, og Ølholm savnede derfor initiativ og nye tiltag fra deres daværende samarbejdspartner. Dertil oplevede de hyppige skift af kontaktpersoner, hvilket betød, at Ølholm ikke følte sig taget tilstrækkeligt alvorligt.
Løsningen
I 2021 blev Ølholm kunde hos Green.Click. Her har de en fast rådgiver, der holder øje med deres budgetter og omsætning, og som i tæt samarbejde med Ølholm planlægger herudfra.
Ølholm har fra start fået en målrettet strategi og tilknyttet specialister til at optimere deres resultater på SEO, Google Ads og Meta Ads. Et fokus har været på at skabe resultater baseret på minimum ROAS (Return On Advertising Spend). Så hver gang Ølholm lægger en krone i Google eller Meta, er der sat et mål for det minimumsbeløb, de gerne skal have igen. Tilgangen har givet Ølholm gode muligheder for at vækste og få nye kunder, da budgettet kan tilpasses efterspørgslen.
Dertil tester vi løbende nye værktøjer og tiltag på de forskellige kanaler for at optimere og effektivisere. Senest har Ølholm fået ryddet op i deres e-mailliste og optimeret deres e-mailsetup.
Resultatet
Ølholm har slået omsætningsrekord for andet år i træk. Antal køb og omsætning er steget både gennem Google og Meta, og Ølholm har tilmed forbedret deres omsætning i måneder med lavsæson.
Dertil har Ølholm også boostet deres organiske omsætning gennem Google. Så når potentielle kunder i dag søger efter produkter som sikkerhedssko og sikkerhedsstøvler er Ølholm synlig de rigtige steder i søgeresultaterne.
Samarbejdet
Noget af det, som Claus fra Ølholm sætter særligt pris på ved samarbejdet, er ærligheden: “I står på mål for det, I siger, og det kan jeg godt lide ved Green.Click.”
Dertil er Claus glad for al den tid, han sparer ved samarbejdet: “Jeg slipper for at sætte mig ind i en masse ting, for næsten ligegyldigt hvad jeg spørger om, så har I svaret på det, fordi I har specialisterne til det hele,” siger Claus.
Og så værdsætter Claus det tætte samarbejde med sin Strategic Advisor.
Når vi er ved at gå lidt i stå, så har han været god til at komme med nye tiltag. Jeg føler nærmest, at han ser det som sin webshop.