Hvad er brugerdefinerede konverteringer, og hvordan bruges de?

Brugerdefinerede konverteringer er en måde for dig at lave nye regler for hændelser eller hjemmesider, så det bliver muligt for dig at måle bestemte kundehandlinger. Det kan være en filtrering af alle køb, så du eksempelvis kan måle antallet af køb af tasker til en bestemt målgruppe.

Online Marketing Leksikon

Hvorfor bruge brugerdefinerede konverteringer?

Du kan med fordel gøre brug af brugerdefinerede konverteringer, hvis du ikke kan tilføje standardhændelser på dit website. Du kan også gøre brug af denne type konverteringer, hvis du ønsker at opdele eller tilpasse dine standardhændelser, som er placeret på dit website.

Hvordan gør jeg brug af brugerdefinerede konverteringer?

Hvis du allerede har Facebook Pixels base code nogle steder på en given hjemmeside, men du ikke har implementeret standardhændelser, er det muligt for dig at lade denne kode være og oprette brugerdefinerede konverteringer i stedet.

Hvordan opretter jeg brugerdefinerede konverteringer?

Hvis du står overfor at skulle oprette denne type konverteringer, er det ikke altid helt ligetil. Vi har derfor listet de forskellige skridt, du skal udføre, før du kan oprette konverteringerne på denne måde:

  1. Gå til facebook.com/events
  2. Klik på boksen “Opret brugerdefineret konvertering
  3. Tilføj den webadresse, du vil oprette en konvertering for, eller den del af webadressen som skal stå for din brugerdefinerede konvertering. Det kan eksempelvis være /tak-for-din-henvendelse
  4. Vælg en kategori og tryk på næste (Kategorien kan eksempelvis være Lead)
  5. Navngiv din brugerdefinerede konvertering og lav en beskrivelse
  6. Her kan du tilføje en konverteringsværdi. Hvis du for eksempel mener, at et opkald til din virksomhed er 500 kr,- værd, kan du indsætte denne værdi her.
  7. Klik på Opret → færdig
  8. Du kan nu oprette din facebook annonce ved hjælp af målsætningen for website konverteringer. Her kan du vælge den brugerdefinerede konvertering, du vil optimere efter. Herefter kan du spore den pågældende konvertering.

Hvordan anvender jeg brugerdefinerede konverteringer til at opdele standardhændelser?

Hvis du allerede bruger standardhændelser, men du har behov for mere tilpasning, kan brugerdefinerede konverteringer være en hjælp. Hvis du for eksempel har en børnetøjs webshop, og du har brugt ViewContent som standardhændelse for alle dine produkter, så er det muligt at optimere til separate kategorier, som du kan opdele i denne slags konverteringer.

Når du opretter denne slags konverteringer, skal du bruge webadressen til at oprette konverteringer til forskellige kategorier. Det kunne eksempelvis være www.dithjemmeside.dk/tøj/børnetøj, hvor det er muligt at optimere dine kampagner til personer som har besøgt denne underside.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon