Hvad er Google Merchant Center?

Google Merchant Center er et gratis værktøj fra Google, hvor du kan uploade dine butiks- og produktdata. Disse data gør dine produkter synlige på Google Shopping, dynamisk remarketing og displaynetværket.

Fordelene ved Google Merchant Center

I Google Merchant Center holder du styr på dine produktdata. Her kan du se dine afviste produkter eller andre fejl i dit produktfeed. Den største fordel er muligheden for at indsende præcise annoncer til Google Shopping. Du kan redigere dem i realtid, så dine besøgende altid har adgang til korrekte oplysninger. Disse oplysninger optimeres til søgemaskinen, hvilket gør det lettere for potentielle kunder at finde dine produkter.

Hvad er Google Merchant Center?

Et produktfeed er den fil, hvor Google får oplysninger om dine produkter. Den indeholder:

  • Titel
  • Beskrivelse
  • Link
  • Billedlink
  • Pris
  • Kategori
  • Brand
  • ID

merchant center product feed

Der er krav, der skal overholdes, før dine produkter kan blive godkendt til annoncer på Google Shopping. Det gælder krav til landingssider, valuta, sprog, politikker for Shopping annoncer og forbudt indhold. Læs mere om reglerne her.

 

Kom godt i gang med Google Shopping

Merchant Center hjælper dig med at uploade data om dine produkter, dit brand og din butik. Derefter gøres de tilgængelige til annoncering i Google Shopping. Når din hjemmeside er tilknyttet og bekræftet i Google Merchant Center, skal du forbinde den med din Google Ads konto. Hertil skal du bruge dit Google Ads-ID, som du finder, når du er logget ind på din Google Ads-konto. Denne kode skal indtastes i Merchant Center.

Du kan oprette en bruger eller logge ind her.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til Marketing Leksikon

Har du brug for hjælp til Google Merchant Center?

Udfyld formularen og bliv kontaktet.

Bliv kontaktet