Hvad er Google Merchant Center?

Google Merchant Center er et værktøj fra Google, hvor du kan uploade dine butiks- og produktdata til Google, og dermed gøre dem tilgængelige for Shopping kampagner og andre Google-tjenester, såsom f.eks. dynamisk remarketing og displaynetværket.

Fordelene ved Google Merchant Center

I Google Merchant Center holder du styr på dine produktdata, og det er også her, du kan se dine afviste produkter eller andre fejl, der kan opstå i dit produktfeed.

Den største fordel ved Google Merchant Center er, at det giver dig mulighed for at indsende omfattende og præcise annoncer for dine produkter til Google Shopping. Du kan derefter redigere dem i realtid, så dine besøgende altid har adgang til de korrekte oplysninger. De oplysninger, der importeres gennem produkt feed, optimeres derefter optimalt til søgemaskinen, så de har lettere ved at blive fundet af potentielle brugere på internettet.

Hvad er Google Merchant Center?

Et produkt feed er den fil, hvor Google får alle oplysninger om dine produkter. Det angiver produktets:

  • Titel
  • Beskrivelse
  • Link
  • Billedlink
  • Pris
  • Kategori
  • Brand
  • ID

merchant center product feed

Der er en lang række krav, der skal overholdes, før disse kan blive godkendt til annoncer på Google Shopping. Det gælder blandt andet krav til landingssider, krav til valuta og sprog, politikker for Shopping annoncer, forbudt indhold og praksisser. Du kan læse mere om reglerne her.

 

Kom godt i gang med Google Shopping

Merchant Center hjælper dig til at uploade alt data om dine produkter, dit brand og din butik. Derefter gøres de tilgængelige til annoncering i Google Shopping. Når din hjemmeside er tilknyttet og bekræftet i Google Merchant Center, skal du forbinde den med din Google Ads konto. Til dette skal du bruge dit Google Ads id, som du finder, når du er logget ind på din Google Ads konto. Denne kode skal indtastes i Merchant Center.

Du kan oprette en bruger eller logge ind her.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til Marketing Leksikon

Har du brug for hjælp til Google Merchant Center?

Udfyld formularen og bliv kontaktet.

Bliv kontaktet