Driv kunder til de lokale forretninger
Skriv dig op og modtag vores nyhedsmail for kæder. Her deler vi vores viden om fokuseret markedsføring og giver bl.a. tips om:
- At drive flere kunder i lokale butikker
- Relevante annonceformater
- Stærke strategier på tværs af kanaler
Du kan også læse mere om at drive kunder til de lokale forretninger her:
Online markedsføring der giver fysiske besøg i butikkerne
Nye undersøgelser fra Google viser, at 83% af handlende undersøger produkter online, inden de besøger fysiske butikker. Det viser også, at købsrejsen sker på tværs af kanaler. Derfor er det også vigtigt at have en tværgående strategi, der kan lede kunderne ud i de fysiske butikker.
I det følgende fortæller vi mere om de værktøjer, der kan give besøg i butikkerne og føre til mersalg samt skabe loyale kunder.
Annonce-værktøj der får kunder i butikkerne
Led kunderne ud i kædens enkelte afdelinger ved hjælp af Googles Local Inventory Ads. Annonceformatet ligner de traditionelle Google Shopping annoncer, men har til formål at vise, at produktet findes i butikken samt at angive afstanden til kædens nærmeste afdeling. Med andre ord kan annonceformatet skabe relevant trafik for dem, der tør tænke digitalt.
Kombiner Google annoncering med Facebook
Et effektivt supplement til Inventory Ads er Facebooks Dynamic Ads. Her promoveres produkter, til de brugere der tidligere har vist interesse for din virksomhed. Dette annonceformat er relevant, da du i annoncen kan vise produkter udvalgt til brugeren kombineret med kortvisning, som angiver, hvor de finder den nærmeste af dine afdelinger.
Det er desuden vigtigt at service, budskaber og brand, som kunderne kender fra butikken, også kommunikeres ud og ydes i den online kommunikation, så der skabes en rød tråd i den overordnede strategi.
Uforpligtende møde?
Er du interesseret i at høre mere om mulighederne for et potentielt samarbejde? Så skriv dig op her og bliv kontaktet.
Jesper Bundgaard
Head of Strategic
![]()