Local Inventory Ads

Local Inventory Ads er annoncering, der søger at rette fokus og trafik mod de lokale fysiske butikker. Annoncerne ligner de traditionelle shopping annoncer, men med en annotering der gør brugeren opmærksom på, at varen fås i butikken eller viser den faktiske afstand til den nærmeste butik.

eksempel local inventory ads Biltema

Lokale søgninger er i vækst

En undersøgelse foretaget af Google viser, at 76% af folk, der foretager en lokal søgning på deres smartphone, vil besøge en forretning inden for 24 timer, hvor 28% af disse resulterer i et salg.

Det stemmer overens med en stigende utålmodighed fra forbrugerne, som ønsker deres behov opfyldt med det samme. De seneste år ses der dog en stigning på lokale søgninger, hvorfor denne tendens kommer de fysiske butikker til gode.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til Marketing Leksikon

Har du brug for hjælp til Local Inventory Ads?

Udfyld formularen og bliv kontaktet.

Jeppe Fredborg

Head of SEM