Indlæg skrevet af:
Jeppe Fredborg
SEM Team Lead
Google har opdateret deres samtykketilstand for trafik i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, som fremadrettet kommer til at have indflydelse på dine cookie-politikker. Consent Mode v2 er en mere avanceret version, hvor der gives samtykke til personligt tilpasset annoncer.
Det betyder, at du som annoncør i EU nu skal forholde dig til to yderligere punkter: “Ad user data” og “Ad personalization”. Det er en opdatering, der skal sikre, at alt data og trafik, der kører via Google, håndteres i henhold til GDPR.
Som annoncør på Google skal du derfor opdatere samtykketilstanden, hvis du fortsat ønsker at bruge Googles tjenester til måling, annoncetilpasning og remarketing. Og det skal du gøre inden marts 2024.
Punkt 3 og 4 er netop tilføjet i Googles samtykketilstand. Opdatér din samtykketilstand for fortsat at være i overensstemmelse med Googles retningslinjer for annoncering.
Denne guide fra Google fortæller, hvilken handling du skal foretage, alt efter din nuværende indstilling.
Google har et CMP Partner Program, hvor du finder et stort udvalg af partnere, som kan hjælpe med den nyeste Consent Mode v2 opdatering.
Annoncører skal overholde samtykkepolitikken i EU for at bruge annoncetilpasning. Ellers kan det få konsekvenser for målefunktioner, hvilket også gælder for data fra websites, apps og data-uploads.
Det kan altså få indflydelse på dine Google Ads-kampagner, hvis ikke du tager handling inden marts 2024.
Korrekt konverteringssporing og data er grundlaget for din Google Ads-performance. Dette står du til at miste uden Consent Mode v2.
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du stadig er usikker på, hvad du skal foretage dig af handlinger i forhold til din Google samtykketilstand.
Udfyld formularen, så kontakter vi dig.
Bliv kontaktet
Vi har allerede samlet og delt en masse viden: