Sponsoreret indhold på LinkedIn

Always-On tilstedeværelse

Sørg for at have et kontinuerligt flow af content. En “hum“ og “always on“ approach er nøglen til at få long-term succes på LinkedIn.

Organisk + Betalt annoncering

Organisk

Sørg for, at have en always-on tilstedeværelse til dine følgere. De har allerede vist interesse for dit brand. De kender din virksomhed, men skal holdes opdateret omkring produktlanceringer, hvordan I arbejder, hvem I er og hvilke tiltag der hos jer arbejdes med. De skal have de nyeste data og industrinyheder.

Betalt Annoncering

Vær always-on via betalt annoncering, og nå på den måde ud til nye målgrupper, herunder eksempelvis beslutningstagere. Ved betalt annoncering har du også mulighed, for at engagere allerede kendte kundeemner eller look-a-like-audiences med målrettet indhold og kampagner for at skabe engagement.

Vær tilstede i hele kundens købsbeslutningsproces

Når vi taler om betalt og organisk indhold, er der ingen one-size-fits-all model, men vi hjælper dig med at finde det rette setup for dig og din virksomhed.

Vi skal i stedet tænke på betalt og organisk indhold, som noget der tjener forskellige funktioner på forskellige dele af kundens købsbeslutningsproces.

 

Always-On tilstedeværelse

Fordele ved en Always-On tilstedeværelse

  • Jeres målgruppe er altid tilstede, derfor skal jeres brand selvfølgelig også være det.
  • I vil opleve,  at få bedre priser på betalt annoncering, hvis I altid er tilstede. Det vil ligeledes have en positiv indflydelse på jeres reach.
  • Medlemmer på LinkedIn interagerer i gennemsnit med 11,4 stykker content, før de tager en købsbeslutning.

Hvad er den rette strategi?

Der er væsentlige elementer, som I bør overveje, når I udarbejder jeres LinkedIn strategi:

  1. Hvad vil vi opnå? Hvad er formålet? KPI’er? 
  2. Hvem er vores målgruppe?
  3. Hvilken slags indhold skal vi producere? Hvad interagerer vores målgruppe typisk med?
  4. Opsætning af kampagnen: budget og budstrategi, tidsperiode, tracking? 
  5. Optimering og efterfølgende evaluering. Hvad fungerede godt? Hvad fungerede ikke? Hvad ved vi nu om vores målgruppe, og hvordan kan vi bringe disse indsigter I spil fremover?

 

Gør brug af en full-funnel tilgang

I en full funnel approach kommunikerer du til relevante målgrupper forskellige steder i købsbeslutningsprocessen og med forskellige typer af indhold med forskellige call to actions. Derfor er content en virkelig vigtig del af at være på LinkedIn.

Vi har samlet en lille liste af best practice nedenfor: 

LinkedIn Content Best Practice

1. Brand kendelse:

Kan man huske vores brand? Fanger vi folks opmærksomhed? Skiller vi os ud? Har vi skabt en visuel brand identitet?

2. Billeder og videoer:

Billeder og videoer er det første brugerne ser. De skal derfor skiller sig ud, så brugerne stopper op, husker jeres brand og interagerer med brandet. 

3. Vær kreativ, menneskelig & relaterbar

4. Følelser & Storytelling:

Hvad ønsker du, at brugerne på LinkedIn husker din virksomhed for? Det er de brugere, som kan huske dig og som samtidigt kan identificere sig med dit brand, service eller produkt, som typisk vil have værdi for dig og din virksomhed.

5. Copy:

Glem ikke at posts på LinkedIn har en copy. Det er den, der hjælper med at fortælle den fulde historie, som der måske ikke var plads til i selve billedet.

6. Test, test, test

Vidste du, at vi også kan producere dit indhold? Skal vi producere dit indhold, så kontakt os her:

Kontakt Green.Click

Kundecase

Vi hjælper dig igennem alle elementer fra at definere jeres strategi, opsætning af kampagner til evaluering.

Samarbejdet med vores kunde Visiolink har været en succes, fordi begge parter har gjort en kæmpe indsats for at få det til at blive en succes. Det har både været i onboarding processen, til de kontinuerlige møder og til at sætte sig ind i setuppet.

Jesper Bundgaard Jensen

Head of Strategic hos Green.Click

Se case

Unik målgruppe & segmenteringsmuligheder

  • LinkedIn giver dig via unik first-party data mulighed for at ramme netop din ønskede målgruppe.
  • Mange medlemmer bruger LinkedIn som et online CV og deres profiler indeholder derfor oftest følgende informationer: Arbejdsplads, jobfunktion, jobtitel, virksomhedsstørrelse, anciennitet, interesser, kompetencer mm.

Skræddersyet målretning med Matched Audiences

Website retargeting: Mulighed for at ramme de brugere, som har været forbi din hjemmeside
Account based Marketing: Du kan anvende lister af e-mails eller virksomhedsnavne
Lookalike audiences: Find målgrupper, som ligner dem, du allerede ved, fungerer

Annonceformater

Der findes en lang række annonceformater på LinkedIn, der alle kan noget forskelligt. Det handler om, at vælge de rigtige til ens formål.

Vil du vide mere om annoncering på LinkedIn? Så læs mere her: