Sponsoreret indhold på LinkedIn

Linkedin sponsoreret indhold

Always-On tilstedeværelse

Sørg for at have et kontinuerligt flow af content. En “hum“ og “always on“ approach er nøglen til at få long-term succes på LinkedIn.

Organisk + Betalt annoncering

Organisk

Sørg for, at have en always-on tilstedeværelse til dine følgere. De har allerede vist interesse for dit brand. De kender din virksomhed, men skal holdes opdateret omkring produktlanceringer, hvordan I arbejder, hvem I er og hvilke tiltag der hos jer arbejdes med. De skal have de nyeste data og industrinyheder.

Betalt Annoncering

Vær always-on via betalt annoncering, og nå på den måde ud til nye målgrupper, herunder eksempelvis beslutningstagere. Ved betalt annoncering har du også mulighed, for at engagere allerede kendte kundeemner eller look-a-like-audiences med målrettet indhold og kampagner for at skabe engagement.

Vær tilstede i hele kundens købsbeslutningsproces

Når vi taler om betalt og organisk indhold, er der ingen one-size-fits-all model, men vi hjælper dig med at finde det rette setup for dig og din virksomhed.

Vi skal i stedet tænke på betalt og organisk indhold, som noget der tjener forskellige funktioner på forskellige dele af kundens købsbeslutningsproces.

 

Livscyklus marketing

Always-On tilstedeværelse

Fordele ved en Always-On tilstedeværelse

  • Jeres målgruppe er altid tilstede, derfor skal jeres brand selvfølgelig også være det.
  • I vil opleve,  at få bedre priser på betalt annoncering, hvis I altid er tilstede. Det vil ligeledes have en positiv indflydelse på jeres reach.
  • Medlemmer på LinkedIn interagerer i gennemsnit med 11,4 stykker content, før de tager en købsbeslutning.

Hvad er den rette strategi?

Der er væsentlige elementer, som I bør overveje, når I udarbejder jeres LinkedIn strategi:

  1. Hvad vil vi opnå? Hvad er formålet? KPI’er? 
  2. Hvem er vores målgruppe?
  3. Hvilken slags indhold skal vi producere? Hvad interagerer vores målgruppe typisk med?
  4. Opsætning af kampagnen: budget og budstrategi, tidsperiode, tracking? 
  5. Optimering og efterfølgende evaluering. Hvad fungerede godt? Hvad fungerede ikke? Hvad ved vi nu om vores målgruppe, og hvordan kan vi bringe disse indsigter I spil fremover?
Få rådgivning om jeres LinkedIn strategi

Gør brug af en full-funnel tilgang

I en full funnel approach kommunikerer du til relevante målgrupper forskellige steder i købsbeslutningsprocessen og med forskellige typer af indhold med forskellige call to actions. Derfor er content en virkelig vigtig del af at være på LinkedIn.

Vi har samlet en lille liste af best practice nedenfor: 

Decision journey linkedin marketing objectives

LinkedIn Content Best Practice

1. Brand kendelse:

Kan man huske vores brand? Fanger vi folks opmærksomhed? Skiller vi os ud? Har vi skabt en visuel brand identitet?

2. Billeder og videoer:

Billeder og videoer er det første brugerne ser. De skal derfor skiller sig ud, så brugerne stopper op, husker jeres brand og interagerer med brandet. 

3. Vær kreativ, menneskelig & relaterbar

4. Følelser & Storytelling:

Hvad ønsker du, at brugerne på LinkedIn husker din virksomhed for? Det er de brugere, som kan huske dig og som samtidigt kan identificere sig med dit brand, service eller produkt, som typisk vil have værdi for dig og din virksomhed.

5. Copy:

Glem ikke at posts på LinkedIn har en copy. Det er den, der hjælper med at fortælle den fulde historie, som der måske ikke var plads til i selve billedet.

6. Test, test, test

Vidste du, at vi også kan producere dit indhold? Kontakt os her for mere information:

Kontakt os

Kundecase

Vi hjælper dig igennem alle elementer fra at definere jeres strategi, opsætning af kampagner til evaluering.

Samarbejdet med Green.Click forløb upåklageligt! De er nogle behagelige og kompetente mennesker at arbejde sammen med.

Lars Gammelgaard

Director hos BWSC

Se case

Unik målgruppe & segmenteringsmuligheder

  • LinkedIn giver dig via unik first-party data mulighed for at ramme netop din ønskede målgruppe.
  • Mange medlemmer bruger LinkedIn som et online CV og deres profiler indeholder derfor oftest følgende informationer: Arbejdsplads, jobfunktion, jobtitel, virksomhedsstørrelse, anciennitet, interesser, kompetencer mm.
LinkedIn medarbejder

Skræddersyet målretning med Matched Audiences

Website retargeting: Mulighed for at ramme de brugere, som har været forbi din hjemmeside

Account based Marketing: Du kan anvende lister af e-mails eller virksomhedsnavne

Lookalike audiences: Find målgrupper, som ligner dem, du allerede ved, fungerer

Annonceformater

Der findes en lang række annonceformater på LinkedIn, der alle kan noget forskelligt. Det handler om, at vælge de rigtige til ens formål.

Vil du vide mere om markedsføring på LinkedIn? Så læs mere her:

Lad os høre om din forretning

Nu har vi fortalt en masse. Men det virkelig interessante er jo din forretning. Så book et gratis møde og lad os høre om dine mål og strategi. Ud fra det kan vi sammen se på dine muligheder.

Skriv dig op her – så kontakter vi dig.

Pernille Fibiger Jensen

Paid Social Team Lead