Hvad er Campaign Budget Optimization (CBO)?
Med Campaign Budget Optimization (CBO) flytter du dit budget fra annoncesættet til kampagneniveau på Facebook. Dette skal hjælpe med at give en bedre budgetfordeling og give bedre resultater. Fra september 2019 vil Campaign Budget Optimization være den eneste måde at placere sit budget.
Hvorfor Facebook Campaign Budget Optimization?
Med CBO tillader du Facebook at placere dit budget på tværs af dine annoncesæt. Facebook benytter Machine Learning (algoritmen) til at definere, hvilket af dine annoncesæt, som skal have mest budget. Det skal være med til at sikre, at du ikke får placeret dit budget forkert på f.eks. annoncesæt A og dermed går glip af en række mulige konverteringer på Annoncesæt B, da denne kunne have brugt mere budget.
Facebook giver dig stadig muligheden for at vælge dagligt eller livstidsbudget, når du benytter CBO.
Facebooks målsætning med at flytte budgettet fra annoncesættet til kampagne er at give dig de bedste og billigste resultater – og flest af dem. Desværre er der mange, der placerer deres annoncesæt budget forkert og derved lader sig selv begrænse af antal konverteringer.
Mister du kontrollen over dine Facebook budgetter?
Desværre er der mange, der er bange for, at de helt mister kontrollen over, hvordan deres budgetter bruges på tværs af annoncesæt. Dette er heldigvis ikke tilfældet. Når du overgår til CBO, kommer der en ny funktion frem på dit annoncesæt, hvori du kan definere annoncesættets maks- og minimumsbudget for enten det daglige budget eller livstidsbudget. Herfra har du stadig mulighed for at tage kontrollen over dit budget.
Vi anbefaler dog, at du giver Facebook en større kontrol over dit budget i starten, da det kan være med til at sikre dig de bedste resultater.
Gå til marketing leksikon
Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.
Udfyld formularen og bliv kontaktet.
Bliv kontaktet