Hvad er Google Display Annoncering?

Google Display Annoncering er bannerannoncer på Googles Displaynetværk. Her kan du få dine bannere vist på udvalgte placeringer eller følge kunderne via remarketing. Google displaynetværk omfatter over to millioner websites samt mobilapps, og du opnår en stor rækkevidde, hvor du kan nå ud til diverse målgrupper.

Hvordan målretter jeg Google Display Annoncering?

maalretning Google Display Annoncering

Når du har udarbejdet bannere, som lever op til kravene hos Google, kan du vælge hvem, der skal se disse bannere. Der er mange muligheder for at målrette din Google Display Annoncering til flere forskellige målgrupper. Du kan også vælge at kombinere flere af målretningsmetoderne herunder:

Remarketing

Med remarketing kan du vise dine bannere til tidligere besøgende af siden. Her er der mange varianter, hvor man f.eks. kan vælge kunder, der har besøgt én special underside på din hjemmeside eller har købt et produkt eller service indenfor en given periode.

Udvalgte sider og apps

Her får du mulighed for udelukkende at vise dine annoncer på specifikke hjemmesider, apps eller Youtube-kanaler, som du har udvalgt. Her vælger man ofte sider eller apps, der er relevant for det produkt eller den service, du sælger.

Custom Intent

Med Custom Intent har du også mulighed for at skabe din egen specifikke målgruppe, hvor du bygger dem ud fra kundernes digitale interaktioner. Her kan du vælge at fange mulige kunder, der søger efter lignende søgeord (keywords) eller hjemmesider (urls). Det vil sige, at du kan målrette dine bannere til kunder, der f.eks. har besøgt en konkurrents hjemmeside. Man kan også vælge at målrette bannere efter specifikke søgeord, som kunderne søger efter på Google. Denne metode er fordelagtig, hvis du ønsker at målrette dine annoncer efter specifikke kunder. Det kunne f.eks. være, hvis du ikke umiddelbart ved hvilken side, du gerne vil målrette mod, men du gerne vil ramme de kunder, der søger efter dine produkter på Google Search.

Demografi

Her kan du målrette dine annoncer alt afhængigt, om det skal være til mænd, kvinder, aldersgruppe samt civilstatus.

Interesser og emner

Her kan du vælge at annoncere for personer med bestemte interesser samt på sider, der indeholder relevante emner i forhold til det produkt, du gerne vil sælge.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til Marketing Leksikon

Har du brug for hjælp til Google Display Annoncering?

Udfyld formularen og bliv kontaktet.

Jeppe Fredborg

Head of SEM